Top 10 τρόποι για να αποφύγετε την αναβλητικότητα
08/01/2020 - 14:06

Top 10 τρόποι για να αποφύγετε την αναβλητικότητα

Ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε, απλά δεν θέλουμε να το κάνουμε. Είναι εύκολο να αφήσουμε ανεπιθύμητες δουλειές μέχρι την τελευταία στιγμή, αλλά στη συνέχεια είμαστε αναγκασμένοι να περάσουμε μια νύχτα μέσα στο άγχος για να προλάβουμε. Επτά κούπες καφέ αργότερα, είμαστε εξαντλημένοι, απογοητευμένοι και παραδίδουμε σε μια εργασία που δεν αντιπροσωπεύει το καλύτερο έργο μας. Εδώ είναι οι κορυφαίες 10 συμβουλές για να συντρίψετε την αναβλητικότητα και πραγματικά να κοιμηθείτε για μια φορά!

1. Οργανωθείτε

Δεν μπορείτε να κάνετε οποιαδήποτε εργασία αν δεν ξέρετε ποιες εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν. Επενδύστε σε έναν πρόγραμμα ή αρχίστε να χρησιμοποιείτε την εφαρμογή ημερολογίου στο τηλέφωνό σας. Αυτό καθιστά πολύ πιο εύκολο να παρακολουθείτε τις μεμονωμένες εργασίες και τις σημαντικές ημερομηνίες.

2. Ορίστε απλούς, εφικτούς στόχους

Μέρος του λόγου για τον οποίο αναβάλλουμε είναι ότι το έργο φαίνεται υπερβολικά τρομακτικό. Είναι πολύ πιο εύκολο να ξεκινήσετε ένα έργο όταν καθορίζετε απλούς στόχους αντί για ένα μεγάλο, αόριστο σχέδιο. Αντί να λέτε στον εαυτό σας, «Θα μελετήσω τη βιολογία απόψε», πείτε, «Θα μελετήσω το κεφάλαιο έξι απόψε». Αυτό κάνει τους στόχους σας λιγότερο εκφοβιστικούς και πιο εφικτούς.

3. Δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα

Αφού ορίσετε τους στόχους σας, δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα για να τους ολοκληρώσετε. Το σπάσιμο μιας εργασίας σε μικρά κομμάτια με την πάροδο του χρόνου το καθιστά πολύ πιο εύχρηστο.

4. Ορίστε μια προθεσμία

Τόσοι πολλοί άνθρωποι παγιδεύονται στον κύκλο του "Κάποια μέρα, θα οργανώσω τις σημειώσεις μου", ή "Θα κάνω κάποια στιγμή αυτή την εργασία." Η αλήθεια είναι ότι η "κάποια μέρα" και η "κάποια στιγμή" δεν έρχεται ποτέ. Είναι σημαντικό να ορίσετε μια συγκεκριμένη ημερομηνία για το πότε θέλετε να επιτευχθούν οι στόχοι σας. Αν έχετε κάποια εργασία, σκοπεύστε να την ολοκληρώσετε μία ή δύο μέρες νωρίτερα. Με αυτόν τον τρόπο, αν συμβεί κάτι απροσδόκητο, έχετε ακόμα χρόνο για να την ολοκληρώσετε.

5. Ξεφορτωθείτε τους περισπασμούς

Είναι σημαντικό να απαλλαγείτε από όλες τους ενδεχόμενους περισπασμούς πριν αρχίσετε να εργάζεστε, έτσι ώστε να μην αποσπαστείτε στα μισά της δουλειάς σας. Εάν τείνετε να αφιερώνετε πολύ χρόνο στο Snapchat ή το Instagram όταν πρέπει να δουλέψετε, τότε κλείστε το τηλέφωνό σας. Δοκιμάστε να ακούτε κατάλληλη μουσική. Μπορείτε να αλλάξετε περιβάλλον και να κατευθυνθείτε προς την τοπική βιβλιοθήκη ή καφετέρια, όπου μπορείτε να καθαρίσετε το μυαλό σας και να μελετήσετε χωρίς διάσπαση.

6. Χρόνος στον εαυτό σας

Όταν έχετε φορτωθεί με εργασίες, είναι εύκολο να εξαντλήσετε τον εαυτό σας. Βάλτε ένα χρονοδιακόπτη στα 60 λεπτά για να αποφύγετε την υπερκόπωση.

7. Κάντε ένα διάλειμμα

Είναι σημαντικό να παίρνετε πνευματικές αναπνοές από τη δουλειά κάθε τόσο. Όταν ο χρονοδιακόπτης χτυπήσει, κάντε ένα διάλειμμα 10-15 λεπτών. Ακούστε μουσική, κάντε μια βόλτα - οτιδήποτε παίρνει το μυαλό σας μακριά από την εργασία και σας επιτρέπει να χαλαρώσετε.

8. Χρησιμοποιήστε κίνητρα

Όλοι αγαπούν να ανταμείβονται. Είναι σημαντικό να δώσετε στον εαυτό σας κίνητρα. Θα μπορούσε να είναι κάτι τόσο απλό όσο: "Αν δουλέψω για αυτή την εργασία για μια ώρα, θα παρακολουθήσω ένα επεισόδιο από την αγαπημένη μου τηλεοπτική εκπομπή απόψε". Ή θα μπορούσε να είναι ένας μεγαλύτερος στόχος όπως: "Αν πάρω άριστα στα μαθηματικά αυτό το εξάμηνο, θα πάω στο αγαπημένο μου εστιατόριο." Είναι πιο εύκολο να δώσουμε προσοχή όταν διακυβεύεται κάτι.

9. Κάντε πρώτα τα δύσκολα πράγματα

Αυτό μπορεί να σας κάνει να θέλετε να ωθήσετε τα πάντα μακρύτερα. Είναι δύσκολο να κάνεις κάτι που δεν θέλεις να κάνεις. Μόλις το κάνετε όμως, έχει τελειώσει! Είναι καλύτερο να ολοκληρώσετε πρώτα τις πιο απαιτητικές εργασίες σας. Με αυτόν τον τρόπο τα πάντα μετά από αυτό φαίνεται πιο εύκολα και παίρνει μικρότερο χρονικό διάστημα.

10. Μιλήστε σε κάποιον για το στόχο σας

Είναι εύκολο να ξεχάσετε τις εργασίες ή να τις αναβάλλετε εάν είστε το μόνο άτομο που κρατάτε τον εαυτό σας υπεύθυνο. Εάν θέλετε πραγματικά να κάνετε κάτι, πείτε το σε έναν φίλο ή μέλος της οικογένειάς σας. Τώρα υπάρχει κάποιος που σας κρατά υπεύθυνο για τους στόχους σας. Δεν μπορείτε να το αποφύγετε ή να το αναβάλετε.