10+1 μυστικά για τη διδασκαλία ενηλίκων | Study Tours

10+1 μυστικά για τη διδασκαλία ενηλίκων

Εκμάθηση ενηλίκων

Παραδοσιακά, η εικόνα του δασκάλου ήταν πάντα μια αυστηρή φιγούρα μπροστά από ένα μαυροπίνακα κρατώντας μια κιμωλία. Συνήθως το μάθημα γινόταν σε μια τάξη γεμάτη από παιδιά. Εντούτοις, η ηλικία των μαθητών μπορεί να κυμαίνεται από τριών ετών έως ογδόντα! Πολλοί δάσκαλοι θα πρέπει να διδάξουν παιδιά, αλλά πολλοί επίσης θα διδάσκουν ενήλικες. Μερικές φορές μπορεί να είναι λίγο δύσκολο, ειδικά αν αυτοί οι ενήλικες είναι πολύ μεγαλύτεροι από το δάσκαλο.

 

Πώς να διδάξετε ενήλικες

Προσδιορίστε - Μοιραστείτε μαζί τους τον σκοπό της Εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση ενηλίκων συνδέεται με έναν σκοπό: Όσο περισσότερο οι εκπαιδευόμενοι αισθάνονται ότι έχουν την ανάγκη να μάθουν (λόγω των αλλαγών που τους συνέβησαν σε προσωπικό ή εργασιακό επίπεδο ή σε φυσιολογικά πλαίσια), τόσο περισσότερο είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν τελικά σε εκπαίδευση. Γι αυτόν τον λόγο, όταν τους δίνεται η ευκαιρία εκπαίδευσης, θα πρέπει να τους μεταφέρουμε, να μοιραστούμε μαζί τους, τον λόγο για τον οποίο εκπαιδεύονται και ποια είναι τα πρακτικά οφέλη της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Κρατήστε το μάθημα σχετική με την ηλικία των μαθητών
Θα μπορούσε να είναι αρκετά συνηθισμένο, ειδικά για τους νέους καθηγητές, οι περισσότεροι από τους μαθητές τους θα είναι μεγαλύτεροι από αυτούς. Ως αποτέλεσμα, είναι σημαντικό να διατηρηθεί το θέμα της τάξης σχετικό με τους μαθητές και να είναι κάτι που θα καταλάβουν. Η συζήτηση πτυχών της σύγχρονης νεολαίας δεν μπορεί να προσελκύσει όσους βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των πενήντα ετών. Συνεπώς, είναι πάντα σημαντικό να διατηρήσετε το θέμα σχετικό και ενδιαφέρον για το ακροατήριο.

 

Να είστε παθιασμένοι
Το να ενδιαφέρεστε για το δικό σας θέμα είναι ζωτικής σημασίας. Κανένας δεν θα μάθει τίποτα αν ο δάσκαλος δεν φαίνεται να νοιάζεται αλλά φαίνεται απλώς να παραδίδει το μάθημα στην τάξη. Οι ενήλικες μπορούν να καταλάβουν αμέσως εάν δεν ενδιαφέρεστε για αυτό που διδάσκετε και οι ίδιοι θα είναι πιθανό να σταματήσουν.

 

Ενθαρρύνετε τους να κάνουν ερωτήσεις
Πολύ συχνά, οι άνθρωποι που θα διδάσκετε μπορεί να λείπουν από τα σχολεία για πολλά χρόνια. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι θέτουν όσο το δυνατόν περισσότερες ερωτήσεις. Κατά τη διδασκαλία ίσως θα ήταν καλή ιδέα να τους λέτε συχνά: "Τώρα, μήπως έχει κάποιος ερωτήσεις;" Αν ένας μαθητής δεν είναι σίγουρος, τότε συνήθως θα σηκώσει το χέρι και θα ρωτήσει κάτι.

 

Κάντε τους να συμμετέχουν
Η συμμετοχή των μαθητών είναι σημαντική για κάθε ηλικιακή ομάδα και αυτή είναι μια ζωτική ικανότητα που οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν με το χρόνο. Μερικές φορές κάποιος μπορεί να μπεί στον πειρασμό να επικεντρωθεί μόνο σε εκείνους που συμμετέχουν. Δοκιμάστε και συμπεριλάβετε όλους στην τάξη εξίσου, ζητώντας περισσότερες ερωτήσεις περισσότερο από εκείνους που δεν μιλούν τόσο συχνά.

 

Κατανομή
Η κατανομή της πρακτικής εξάσκησης είναι επίσης ένα άλλο πράγμα που συνδέεται στενά με το προηγούμενο θέμα. Βεβαιωθείτε ότι όλοι έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν και να εξασκήσουν τις νέες δεξιότητές τους. Μερικές φορές, ένας μαθητής μπορεί να είναι πιο ομιλητικός από τους άλλους και ως εκ τούτου να μην δώσει στο υπόλοιπο της τάξης χρόνο για να πουν τη γνώμη τους. Επομένως, είναι σημαντικό να παρουσιαστεί μια ιδέα ή μια δραστηριότητα με την οποία μπορεί να εμπλέκεται ο καθένας και ως εκ τούτου να επιτρέψει σε όλους να συμμετάσχουν.

 

Χαμόγελο
Το χαμόγελο μπορεί να φανεί σαν ένα από τα πιο απλά πράγματα στον κόσμο, αλλά είναι αρκετά εύκολο να το ξεχάσετε κατά καιρούς! Προσπαθήστε να θυμηθείτε ότι ο κόσμος της διδασκαλίας πιθανότατα άλλαξε πολύ από την εποχή των μαθητών σας και επομένως οι δικές τους εμπειρίες για τους καθηγητές ίσως ήταν αυστηροί άνθρωποι που ποτέ δεν χαμογέλασαν. Η εμφάνιση ενός ευτυχισμένου, ευχάριστου προσώπου θα κάνει σίγουρα πιο χαλαρή όλη την τάξη!

 

Αναγνωρίστε τις μορφές μάθησης
Όλοι έχουν διαφορετικούς τρόπους μάθησης και οι ενήλικες δεν διαφέρουν. Οι οπτικοί μαθητές τείνουν να είναι οι πιο συνηθισμένοι αλλά επίσης να θυμάστε ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλες μορφές μάθησης. Κάνετε κάποια έρευνα σχετικά με αυτό και δείτε  σε ποιες από τις μορφές οι μαθητές σας ταιριάζουν. Στη συνέχεια θα είναι πολύ πιο εύκολο να ενσωματώσετε τις τεχνικές σας στην τάξη.

 

Να είσαι ευέλικτοι
Πολλοί αρχάριοι δάσκαλοι πηγαίνουν στο πρώτο τους μάθημα με τις πιο αγνές προθέσεις. Θα έχουν ένα γραπτό σχέδιο, συνήθως με ομαδική εργασία και τα σχετικά, πιστεύουν ότι όλα θα πάνε καλά και ομαλά. Μερικές φορές, ωστόσο, η τάξη μπορεί να ξεφύγει σε μια διαφορετική πορεία. Μην πανικοβληθείτε εάν συμβεί αυτό, απλά να θυμάστε ότι εφ’ όσον παραμένετε στο θέμα, το μάθημα είναι επιτυχημένο.

 

Διόρθωση
Εάν ο δάσκαλος είναι νεότερος, τότε μπορεί να είναι αρκετά τρομακτικό όταν ένας μαθητής κάνει ένα σαφές λάθος. Συχνά, μπορεί απλώς να αγνοήσουν το λάθος επειδή φοβούνται ότι θα μειώσουν τον μαθητή. Μην το κάνετε, απλώς διορθώστε τους με έναν τρόπο που ακούγεται λιγότερο ενοχλητικός. Αυτό συνήθως περιλαμβάνει κάτι όπως: "Αυτή ήταν μια καλή πρόταση αλλά ... Μπορείτε να σκεφτείτε έναν τρόπο βελτίωσης;"

 

Ενθάρρυνση

Κάθε μαθητής χρειάζεται ενθάρρυνση κάποια στιγμή, και περισσότερο οι ενήλικες μαθητές. Όσο μεγαλύτεροι είναι τόσο πιο διστακτικοί που μπορεί να φαίνονται. Αυτό μπορεί να είναι μια ιδιαίτερη πρόκληση, γι’ αυτό είναι σημαντικό να βεβαιώνεστε πάντοτε ότι συμφωνούν με το θέμα του μαθήματος.